Υλικά
700 γρ αλεύρι για τσουρεκια
1 κυβος νωπή μαγιά (42 γρ)
200 γρ χλιαρο νερό
120 γρ βουτυρο γαλακτος
180 γρ κρυσταλλικη ζαχαρη
3 αυγά
1 κουτ. γλυκου μαχλέπι
1/2 κουτ. γλυκού κακουλέ
Εκτέλεση
1. Διαλύουμε τη μαγιά σε ένα μπωλ με το χλιαρο νερο και μια κουταλια της σουπας ζάχαρη και 150 γρ από το αλεύρι, μέχρι να έχουμε μια αραιη ζύμη. Ανακατεύουμε με το σύρμα καλά και σκεπάζουμε το μπωλ και το αφήνουμε για μισή ωρα σε ζεστό μέρος χωρίς να το κουνάμε.
2. Σε πολύ χαμηλή φωτιά λιώνουμε το βούτυρο και ρίχνουμε και την υπόλοιπη ζάχαρη ανακατεύοντας μέχρι να διαλυθεί. Χτυπάμε καλά τα αυγά και τα ρίχνουμε μέα στο μείγμα και ανακατεύουμε καλά με το σύρμα πάντα σε χαμηλή φωτιά για 5 λεπτά.
3. Σε μια μεγάλη λεκάνη κοσκινίζουμε καλά το αλεύρι και προσθέτουμε το μείγμα της μαγιάς και το μείγμα του βουτυρου και των αυγών. Προσθέτουμε και τα μυρωδικά και ζυμώνουμε ελαφρα με το χέρι μέχρι να έχουμε μια λεία ζύμη. Ίσως χρειαστεί να πασπαλίσουμε με λίγο αλεύρι ακόμα για να μην κολλάει στο χέρι.
4. Σκεπάζουμε τη λεκάνη και την αφήνουμε για 1 ωρα σε ζεστό μέρος. Αφού φουσκώσει τη χωρίζουμε σε 2 ίσα μέρη ή σε μικρά τσουρεκάκια. Τα βάζουμε στο ταψί (με λαδόκολλα) και τα φήνουμε να ξαναφουσκώσουν για μισή ώρα ξανά.
5. Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 για 45 λεπτά αφού έχουμε αλείψει πρώτα με κρόκο αυγου αραιωμένο με λιγο νερο.
Εχει λίγο μπελά τη πρώτη φορά αλλά μετα είναι πιο εύκολο. Η συνταγή είναι του Παρλιάρου και είναι η πιο πετυχημένη από όλες όσες έχω δοκιμάσει. Εγώ παντως αυτά φτιάχνω και για τις νονές μας!
700 γρ αλεύρι για τσουρεκια
1 κυβος νωπή μαγιά (42 γρ)
200 γρ χλιαρο νερό
120 γρ βουτυρο γαλακτος
180 γρ κρυσταλλικη ζαχαρη
3 αυγά
1 κουτ. γλυκου μαχλέπι
1/2 κουτ. γλυκού κακουλέ
Εκτέλεση
1. Διαλύουμε τη μαγιά σε ένα μπωλ με το χλιαρο νερο και μια κουταλια της σουπας ζάχαρη και 150 γρ από το αλεύρι, μέχρι να έχουμε μια αραιη ζύμη. Ανακατεύουμε με το σύρμα καλά και σκεπάζουμε το μπωλ και το αφήνουμε για μισή ωρα σε ζεστό μέρος χωρίς να το κουνάμε.
2. Σε πολύ χαμηλή φωτιά λιώνουμε το βούτυρο και ρίχνουμε και την υπόλοιπη ζάχαρη ανακατεύοντας μέχρι να διαλυθεί. Χτυπάμε καλά τα αυγά και τα ρίχνουμε μέα στο μείγμα και ανακατεύουμε καλά με το σύρμα πάντα σε χαμηλή φωτιά για 5 λεπτά.
3. Σε μια μεγάλη λεκάνη κοσκινίζουμε καλά το αλεύρι και προσθέτουμε το μείγμα της μαγιάς και το μείγμα του βουτυρου και των αυγών. Προσθέτουμε και τα μυρωδικά και ζυμώνουμε ελαφρα με το χέρι μέχρι να έχουμε μια λεία ζύμη. Ίσως χρειαστεί να πασπαλίσουμε με λίγο αλεύρι ακόμα για να μην κολλάει στο χέρι.
4. Σκεπάζουμε τη λεκάνη και την αφήνουμε για 1 ωρα σε ζεστό μέρος. Αφού φουσκώσει τη χωρίζουμε σε 2 ίσα μέρη ή σε μικρά τσουρεκάκια. Τα βάζουμε στο ταψί (με λαδόκολλα) και τα φήνουμε να ξαναφουσκώσουν για μισή ώρα ξανά.
5. Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 για 45 λεπτά αφού έχουμε αλείψει πρώτα με κρόκο αυγου αραιωμένο με λιγο νερο.
Εχει λίγο μπελά τη πρώτη φορά αλλά μετα είναι πιο εύκολο. Η συνταγή είναι του Παρλιάρου και είναι η πιο πετυχημένη από όλες όσες έχω δοκιμάσει. Εγώ παντως αυτά φτιάχνω και για τις νονές μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου