Υλικά
Για 1 μεγάλο τσουρέκι ή 2 μικρότερα
680γρ αλεύρι σκληρό ή για τσουρεκια
40 γρ νωπή μαγιά
190 γρ γάλα
και επιπλέον 40 γρ γάλα
125 γρ βουτυρο γαλακτος σε θερμοκρασία δωματίου
160 γρ κρυσταλλικη ζαχαρη
1 πρέζα αλάτι
2 αβγά
ο κρόκος από 1 αβγό για την επάλειψη
8 γρ μαχλέπι
4 γρ κακουλέ
Γέμιση
σοκολάτα κουβερτούρα σε ψηφίδες/τρίμματα
ή
μέλι, καρύδια τριμμένα και κανέλα
Εκτέλεση
1. Διαλύουμε τη μαγιά σε ένα μπωλ με το χλιαρο γάλα. (Ανακατεύουμε με το σύρμα καλά.)
2. Σε κάδο του μίξερ ρίχνουμε το αλεύρι, το αλάτι και τη ζάχαρη.
3. Προσθέτουμε τα 2 αβγά, το μίγμα της διαλυμένης μαγιάς και το υπόλοιπο γάλα.
4. Ζυμώνουμε με το γάτζο σε μέτρια ταχύτητα μ΄χρι να αναμειχθούν καλά τα υλικά.
5. Προσθέτουμε σιγά σιγά το βούτυρο και συνεχίζουμε το ζύμωμα στην ίδια ταχύτητα. Στην αρχή το μίγμα θα είναι αρκετά κολλώδες. ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΛΕΥΡΙ. Συνεχίζοντας το ζύμωμα με το γάτζο θα δούμε το μίγμα να ξεκολλάει από τα τοιχώματα και να μαζεύεται γύρο από το γάτζο. Τότε η ζύμη είναι έτοιμη.
6. Προσθέτουμε το μαχλέπι και το κακουλέ και ζυμώνουμε για μερικά δευτερόλεπτα ακόμα.
7. Φτιάχνουμε ια μπάλα με το χέρι και τη βάζουμε σε μια λεκάνη. Σκεπάζουμε τη λεκάνη με πετ΄σετα και την αφήνουμε για 3 ώρες σε ζεστό μέρος. (Εγώ άναψα το καλοριφέρ στουσ 23 και έωαλα τη λεκάνη δίπλα).
8. Αφού διπλασιαστεί τη μεταφέρουμε σε παγκο εργασίας και τη ζυμώνουμε λίγο με τα χέρια για να φύγει ο αέρας.
9. Τη χωρίζουμε σε 2 ίσα μέρη αν 8έλουμε να κάνουμε 2 τσουρέκια. Το κάθε μέρος το χωρίζουμε στα 3 και πλάθουμε πλεξούδες.
10. Τις βάζουμε στο ταψί (με λαδόκολλα), τις αλείφουμε με κρόκο αυγου αραιωμένο με λιγο νερο και τις ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς για 40 λεπτά, μέχρι τα τσουρέκια να ροδίσουν και να ξεκολλάνε από τη λαδόκολλα.
ΑΝ ΒΑΛΕΤΕ ΓΕΜΙΣΗ
Ακολουθήστε τα βήματα έως και το 9.
Κάθε ένα από τα 3 μέρη ανοίξτε τα με πλάστη, ή με τα δάχτυλα, ώστε να γίνουν πλατιά, και γεμίστε τα με γέμιση της αρεσκείας σας. Έπειτα κλείστε τα καλά και πλέξτε κανονικά την πλεξούδα. Εμένα μου άνοιξαν λίγο οι πλεξούδες στο ψήσιμο, αλλά όπως και να έχει ήταν πεντανόστιμα! Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω να βάλω στην άκρη του κάθε κομματιού γέμιση και να ρολάρω το κά8ε κομμάτι, μήπως και συγκρατηθεί η γέμιση καλύτερα μέσα.
Αφού τελειώσετε με το γέμισμα και πλάσιμο, ακολουθήστε τις οδηγίες από το βήμα 10 (παραπάνω).
Καλή επιτυχία.
Για 1 μεγάλο τσουρέκι ή 2 μικρότερα
680γρ αλεύρι σκληρό ή για τσουρεκια
40 γρ νωπή μαγιά
190 γρ γάλα
και επιπλέον 40 γρ γάλα
125 γρ βουτυρο γαλακτος σε θερμοκρασία δωματίου
160 γρ κρυσταλλικη ζαχαρη
1 πρέζα αλάτι
2 αβγά
ο κρόκος από 1 αβγό για την επάλειψη
8 γρ μαχλέπι
4 γρ κακουλέ
Γέμιση
σοκολάτα κουβερτούρα σε ψηφίδες/τρίμματα
ή
μέλι, καρύδια τριμμένα και κανέλα
Εκτέλεση
1. Διαλύουμε τη μαγιά σε ένα μπωλ με το χλιαρο γάλα. (Ανακατεύουμε με το σύρμα καλά.)
2. Σε κάδο του μίξερ ρίχνουμε το αλεύρι, το αλάτι και τη ζάχαρη.
3. Προσθέτουμε τα 2 αβγά, το μίγμα της διαλυμένης μαγιάς και το υπόλοιπο γάλα.
4. Ζυμώνουμε με το γάτζο σε μέτρια ταχύτητα μ΄χρι να αναμειχθούν καλά τα υλικά.
5. Προσθέτουμε σιγά σιγά το βούτυρο και συνεχίζουμε το ζύμωμα στην ίδια ταχύτητα. Στην αρχή το μίγμα θα είναι αρκετά κολλώδες. ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΛΕΥΡΙ. Συνεχίζοντας το ζύμωμα με το γάτζο θα δούμε το μίγμα να ξεκολλάει από τα τοιχώματα και να μαζεύεται γύρο από το γάτζο. Τότε η ζύμη είναι έτοιμη.
6. Προσθέτουμε το μαχλέπι και το κακουλέ και ζυμώνουμε για μερικά δευτερόλεπτα ακόμα.
7. Φτιάχνουμε ια μπάλα με το χέρι και τη βάζουμε σε μια λεκάνη. Σκεπάζουμε τη λεκάνη με πετ΄σετα και την αφήνουμε για 3 ώρες σε ζεστό μέρος. (Εγώ άναψα το καλοριφέρ στουσ 23 και έωαλα τη λεκάνη δίπλα).
8. Αφού διπλασιαστεί τη μεταφέρουμε σε παγκο εργασίας και τη ζυμώνουμε λίγο με τα χέρια για να φύγει ο αέρας.
9. Τη χωρίζουμε σε 2 ίσα μέρη αν 8έλουμε να κάνουμε 2 τσουρέκια. Το κάθε μέρος το χωρίζουμε στα 3 και πλάθουμε πλεξούδες.
10. Τις βάζουμε στο ταψί (με λαδόκολλα), τις αλείφουμε με κρόκο αυγου αραιωμένο με λιγο νερο και τις ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς για 40 λεπτά, μέχρι τα τσουρέκια να ροδίσουν και να ξεκολλάνε από τη λαδόκολλα.
ΑΝ ΒΑΛΕΤΕ ΓΕΜΙΣΗ
Ακολουθήστε τα βήματα έως και το 9.
Κάθε ένα από τα 3 μέρη ανοίξτε τα με πλάστη, ή με τα δάχτυλα, ώστε να γίνουν πλατιά, και γεμίστε τα με γέμιση της αρεσκείας σας. Έπειτα κλείστε τα καλά και πλέξτε κανονικά την πλεξούδα. Εμένα μου άνοιξαν λίγο οι πλεξούδες στο ψήσιμο, αλλά όπως και να έχει ήταν πεντανόστιμα! Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω να βάλω στην άκρη του κάθε κομματιού γέμιση και να ρολάρω το κά8ε κομμάτι, μήπως και συγκρατηθεί η γέμιση καλύτερα μέσα.
Αφού τελειώσετε με το γέμισμα και πλάσιμο, ακολουθήστε τις οδηγίες από το βήμα 10 (παραπάνω).
Καλή επιτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου